טיפים לתזונה בחופש

כשאנחנו בחופש זאת הזדמנות מצוינת להנות ולהירגע, אך יחד עם זה זה לא תרוץ שלא נשמור על הבריאות בחופש ונאכל באופן בריא. חופש יכול להיות הזדמנות נפלאה לשלב בין הנאה לבין היכולת לתחזק את בריאותנו במקביל.

אז איך עושים את זה נכון?

התחילו את היום נכון

איכלו ארוחת בוקר עם מגוון מאכלים מזינים כגון מגוון מאכלים מדגנים מלאים, מגוון מאכלים עשירים בחלבון ומגוון מזונות עשירים בויטמינים ומינרלים כגון מזונות עשירים בברזל,  מזונות עשירים ב-B12 או מזון עשיר במגנזיום.
מזונות כאלה יגרמו לסטטוס התזונתי הכולל  שלכם להיות מצוין גם אם בשאר היום יקשה עליכם יותר לאכול בריא גם אם יצאתם לבלות מחוץ לבית:
קרקרים מקמח מלא, אגוזים, גרעינים (כגון פשתן), שימורי קטניות כגון חומוס, או אפונה או שימורי דגים כגון טונה. טונה לא רק מכילה את כל היתרונות שבדגים אלא גם אין הרבה קלוריות בטונה כשהיא מגיעה במים.

תכננו מראש

החופש הוא הזדמנות ליהנות, אך כדאי להתכונן מראש. תכנון הוא המפתח לאכילה בריאה.

החליטו מראש איך תנהלו את התזונה שלכם במשך יום, מה תביאו אתכם ובאיזה מסעדות תאכלו. זה יקל עלייכם לא לעמוד בפני הפתעות לא צפויות שעלולות לגרום לכם להתפתות לאכול מאכלים שלא התכוונתם.

נסו להמשיך עם הרגלי התזונה שאתם רגילים אליהם בשיגרה

למשל הרגלי שתייה, הרגלי שעות של ארוחות, הקפדה על פירות וירקות וכו'.

שימרו על ארוחות בוקר צהריים וערב כדי למנוע התקפי זלילה של מאכלים לא בריאים בין לבין.

בחירת אפשרויות בריאות קרובות

כאשר אתם מטיילים, חפשו מראש באינטרנט בסביבתכם מסעדות שמציעות תפריטים בריאים יותר. היום ניתן לראות את התפריט של כל מסעדה מראש ואפילו ממש להחליט מראש מה להזמין.

חפשו תפריטים שמכילים יותר דגנים מלאים, מאכלים עשירים בחלבון גם אם אינכם מקפידים על תזונת חלבונים חשוב לשלבם באופן מאוזן בתפריט, ירקות,  דגים ומזון עשיר בסיבים.

קנו מזון מקומי

בקרו בשווקים מקומיים.

זה לא רק טעים, אלא גם יכול להציע לכם פירות וירקות טריים וגם מאכלים בייתים שהוכנו באותו היום כגון קציצות טונה ברוטב, קציצות טונה בתנור ואפילו

קציצות טונה לילדים בטעמים שילדים יאהבו.

ירקות ופירות הם מקור מרכזי של ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. נסו לצרוך את הפירות והירקות המקומיים העונתיים ולשלבם בארוחות שלכם.

נסו לבחור מאכלים מדגים ועופות במקום בשר מעובד ומוכן ולשלב כמה שיותר רכיבים טבעיים. מנות שמשלבות רכיבים טבעיים יהיו מזינות יותר.

הקפידו על גודל המנות

כשאנחנו בחופשה, קל להתפתות לאכול כמויות גדולות יותר בין אם כי האוכל טעים מאוד ובין אם כי האווירה של הטיול מעודדת אכילה חברתית.

נסו להישאר גם אז עם הקשבה לצורכי הגוף ולאכול לפי מה שהוא מאותת שהוא זקוק ולא להגזים מעבר לכך.

שתיה

שתייה מספקת היא חלק חשוב מתזונה בריאה, במיוחד כאשר הקיץ והפעילויות גורמים לנו לצורך ביותר נוזלים במיוחד כשאנחנו מטיילים בארצות חמות.

הטוב ביותר זה כמובן לשתות מים להימנע ממשקאות מתוקים.

חשוב לשתות מים בקביעות ולא לחכות לתחושת הצמא שכבר מאותת לנו הגוף על סף התייבשות.

פעילות גופנית בחופש הגדול

יש המון אפשרויות להיות פעילים ובריאים בחופש.
הנה כמה רעיונות:

טיולים והליכה בטבע, רכיבה על אופניים, פעילות במים כגון בים או בבריכה או בכל מקור מים בטבע שיכול להיות מקום מצוין למשחקי מים פעילים. אפשר לחתור בסירה, לשנורקל, לגלוש או פשוט לשחות.

חשוב להיות פעילים בפעולות שגורמות הנאה.

חשיבות השינה בחופש הגדול

שיש לנו יותר זמן פנוי כמו בחופש, חשוב להקדיש זמן מספיק לשינה.
עייפות גורמת לנו לתחושת רעב שלא נועדה לספק את צורכי הגוף הטבעיים ועלולה לגרום לנו להשתוקקות למזון פחות בריא.
בנוסף שינה מספקת חשובה למצב רוח טוב, מקנה רוגע, עוזרת להתמודד עם מתחים ולהרגיש טוב יותר באופן כללי בחופש.

שיהיה חופש נעים!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x