חזרה ללימודים ולסדר יום תזונתי

כשחוזרים ללימודים, שמירה על סדר יום מסודר של הארוחות עבור הילדים יכולה להיות מאתגרת, במיוחד עם לוחות זמנים עמוסים ופעילויות נוספות.
הילדים לא תמיד רוצים לאכול ארוחת בוקר או שלא מספיקים כי העדיפו לישון עוד כמה דקות, לא חוזרים כל יום באותה שעה לארוחת צהריים, וגם שעות ארוחת הערב עלולות להשתנות לפי הפעילויות של כל הילדים וזה קשה במיוחד כשכל ילד מסיים פעילות בשעות שונות.

גם אנחנו מגיעים הרבה פעמים עייפים ומותשים אחרי יום עמוס, מה שמקשה עליינו כפליים להתארגן ולשמור עבור הילדים על סדר יום תזונתי נכון ומזין.

הנה כמה טיפים שיעזרו לנו לשמור על סדר יום תזונתי:

תכנון מראש

נסו להכין חלק מהארוחות או החטיפים בסוף השבוע, כך שיהיו מוכנים לאכול במהלך השבוע. זה יכול לכלול ארוחות ערב, סנדוויצ'ים שניתן להכין מראש את המילוי כגון סלט טונה וביצים, או ירקות ופירות חתוכים.

הכינו מראש גם רשימת קניות שמתאימה לתפריט השבועי של הבית. כך תבטיחו שיש לכם את כל המרכיבים הדרושים בבית להכין את מה שתתכננו.

קביעת זמנים קבועים

שימרו על שיגרה יומית. קבעו שעות קבועות לארוחות – בוקר, צהריים, וערב. מאוד חשוב שהילדים ידעו שבטווח שעות מסוים יקראו להם לאכול ויוגשו להם ארוחות. עוגנים כאלה ביום הוכחו כעוזרים להקטנת נשנושים ומזון פחות מזין והשמירה הזאת על שגרה קבועה תסייע לשמור על איזון אנרגטי נכון לאורך היום.

חוששים שתשכחו? עשו לעצמכם תזכורות והשתמשו בטיימר או באפליקציות תזכורת כדי לוודא שאתם לא מפספסים ארוחה ומתחילים להכין אותה בזמן מבעוד מועד.

בחירת אוכל מזין

הקפידו על ארוחות מאוזנות והקפידו לכלול בכל ארוחה חלבונים, פחמימות בריאות, ושומנים טובים. חשוב גם לשלב מזונות עשירים בברזל או מזונות עשירים בויטמין D, לדוגמה, סנדוויץ' עם טונה וירקות, יוגורט עם גרנולה ופירות, או חזה עוף עם אורז וסלט.

דאגו גם שיהיו בבית חטיפים בריאים, כמו אגוזים, אדממה, קלחי תירס, פירות טריים, או ירקות חתוכים, כדי לתת מענה מזין ובריא לרעב שעלול להתעורר בין הארוחות. גם חטיפים יכולים להשתלב עם מזונות עשירים בויטמינים ומינרלים כגון מזונות עשירים בויטמין B12 או מזונות עשירים בברזל.

נגישות

דאגו שהילדים יחזיקו מזון מזין זמין בביה"ס.  אם יש להם לוקר או מקום אחסון אישי, שילחו איתם אוכל בריא שניתן לאחסן בצורה נוחה, כמו קרקרים מחיטה מלאה, טונה בקופסה, או פירות יבשים.

שתייה מספקת

כדי שהילדים ישתו מים לאורך כל היום. נשיאת בקבוק מים יכולה לעודד אותם לעשות את זה. אם גם תוסיפו למים גם קצת עלי נענע או קצת פרי כגון תותים או חתיכות תפוח, זה גם יתן מעט טעם, יראה מאוד רענן ועשוי לעודד לשתות אף יותר.

חשוב שהילדים ימנעו ככל הניתן ממשקאות מתוקים וממותקים.

הכנת ארוחות צהריים לבית הספר

במידה והילדים לא אוכלים בצהרון שילחו איתם ארוחת צהריים מהבית עם שילוב של מזונות בריאים שהם אוהבים. הכינו להם ארוחה חמה בתרמוס ששומר על חום. נח במיוחד לשלוח כך ספגטי בולונז או ספגטי עם טונה שלא יכול "להתפרק" בתרמוס.

החזרה ללימודים עלולה לייצר צורך להתארגן מחדש אחרי החופש הגדול כדי לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת. זה חשוב במיוחד כי שמירה על סדר יום של ארוחות תסייע לילדים לשמור על רמות אנרגיה גבוהות, ריכוז בלימודים, ומצב רוח טוב.

עם קצת מחשבה והתארגנות נכונה, נראה שניתן להתארגן על זה בקלות יחסית.

שיהיה בהצלחה בלימודים!

שתף
אזור ראשי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x