• 10 עובדות שכדאי לדעת על צום יום כיפור

    באדיבות רותי אבירי, דיאטנית קלינית יועצת תזונה לחברת טונה סטארקיסט
    יום כיפור כבר בפתח ואחד המנהגים ביום הכיפור הוא צום של 24 שעות. כדי שהצום יעבור בקלות, מבלי לפגוע בגוף, עלינו להיערך אליו בהתאם. ישנה חשיבות גדולה לארוחות לפני הצום ולארוחה לאחר הצום. רותי אבירי, דיאטנית קלינית, ויועצת תזונה לחברת טונה סטארקיסט, מציינת 10 טיפים שכדאי לדעת על הצום, ונותנת תפריט מומלץ לארוחה לפני ואחרי הצום. 
    1. אם אתם צמים למטרת הרזיה – חבל על הסבל והמאמץ!
    2. ברוב שעות הצום הגוף לא מפרק שומנים.
    3. רוב איבוד המשקל כתוצאה מיום צום נובע מאיבוד נוזלים ולא מאיבוד שומנים..
    4. אכילה מופרזת בארוחה מפסקת לא מקלה על הצום ואף לעיתים ההיפך הוא הנכון.
    5. גם שתייה מוגברת לפני הצום לא תקל על תחושת הצמא שתחושו למחרת. רב הנוזלים ששתיתם יופרשו בבוקר המחרת!
    6. לצערנו – אין "פטנטים". הצום נועד כדי שנסבול.
    7. בסוף הצום – אין צורך להשלים את כל הקלוריות ש"מגיעות לכם" כיוון שאכלתם הרבה יותר יום קודם בארוחה מפסקת וגם קצב חילוף החומרים בגופכם נמוך כל כך, שהגוף ינצל רק מעט ממה שאכלתם ואת השאר יאגור כשומן!
    8. זהירות מ"היום שלמחרת "- קימת סכנה שתחושו בו רעב מוגבר שיגרור אכילה מופרזת,  
    9. היו מודעים לכך ונסו לחזור לשגרה.
    10. על כל משקל שירד כתוצאה מיום צום – קשה מאוד לשמור!
    11. ואת העיקר חשוב לזכור: ביום צום אחד לא נתקן חודש של זלילות בארוחות החג!

    להלן תפריט מאוזן המומלץ לאכילה ביום שלפני הצום ולשבירת הצום במוצאי יום כיפור:
    ערב יום כיפור: 
    בוקר: 2 פרוסות לחם, 2 כפות גבינה 5% וירקות
    צהרים: 2 פרוסות לחם, 2 כפות טונה מסוננת, כף גבינה לבנה 5% וירקות
    ארוחה מפסקת: מרק עוף ו2 כפות אטריות, 4\1 עוף מהמרק, 1 תפוח אדמה בינוני, קציצת דג, 1 פרוסת חלה, 1 פרוסת עוגת דבש. 

    צאת יום כיפור:
    סיום הצום: כוס תה ופרוסת עוגה
    כעבור שעה: מרק עוף וכוס אטריות, 4\1 עוף מהמרק, 1 תפוח אדמה, ירקות מהמרק
    במשך הערב: 2 פירות או גביע יוגורט.
    צום קל וגמר חתימה טובה! 

up לכל סרטוני סטארקיסט
חיפוש חופשי באתר
search