• צריכת דגים למחלות לב

    התחום הנחקר ביותר בהקשר של צריכת דגים הוא הקשר בין צריכת דגים למחלות לב וכלי דם.

    לפני כ-25 שנה נצפתה לראשונה תמותה נמוכה ממחלות לב בקרב אסקימואים בגרינלנד, אשר יוחסה לצריכה גבוהה של מאכלי ים. חמש שנים לאחר מכן הראה מחקר פרוספקטיבי שצריכת 1-2 מנות דגים בשבוע קשורה עם ירידה של 50% בסיכון לתמותה ממחלת לב כלילית. מאז, מרבית המחקרים שפורסמו מצביעים על כך שצריכת דגים לאורך זמן קשורה עם הפחתת הסיכון בגורמי הסיכון הכי נפוצים למחלות לב.


    מנתונים שאספה מחלקת המחקר של חברת טונה סטארקיסט עולה כי הקשר בין צריכת דגים למחלות לב וכלי דם ממשיך להיחקר. הנה מס' מחקרים בנושא שפורסמו במהלך שנת 2007:

    1. במאי 2007 התפרסמו במגזין: American Journal of Clinical Nutrition תוצאות מחקר שנערך ביון, בו השתתפו 1514 גברים בגילאי 18-87 ו-1528 נשים בגילאי 18-89. מהמחקר עולה שלמשתתפים שצרכו מעל 300 גר' דגים בשבוע, היו פחות הפרעות בקצב הלב, בהשוואה לאלו שלא צרכו דגים. מסקנת החוקרים הייתה שצריכה ארוכת טווח של דגים קשורה להגנה בפני הפרעות בקצב הלב באנשים בריאים.


    2. ביולי 2007 התפרסמו במגזין: medical science monitor תוצאות מחקר שנערך בקפריסין, בו השתתפו 542 נחקרים בגילאי 10-65. מתוצאות המחקר עולה שירידה בצריכה של 100 גר' דגים בשבוע הובילה לעליה בסיכוי של כמעט 20% לקיום גורם סיכון אחד נוסף למחלות לב. מתוצאות המחקר עולה שצריכת דגים לאורך זמן קשורה עם הפחתת הסיכון בגורמי הסיכון הנפוצים ביותר למחלות לב.


    3. באוגוסט 2007 התפרסמו במגזין: Metabolism תוצאות מחקר שנערך ביפן, בו השתתפו 250 גברים יפנים בגילאי 40-49, ללא היסטוריה של מחלות לב. במחקר נבדק הקשר בין צריכת דגים לבין טרשת עורקים מוקדמת. מהמחקר עולה שצריכת דגים יכולה להגן בפני טרשת עורקים מוקדמת בקרב גברים בגיל העמידה.



    גם משלושת המחקרים הללו עולה כי על מנת ליהנות מהשפעתם המיטיבה של הדגים על הקטנת הסיכון למחלות לב בצורה משמעותית, מספיק לאכול דגים יחסית מעט דגים. ההמלצות התזונתיות הן לאכול דגים פעמיים בשבוע . לאוכלוסיות מיוחדות כגון ילדים ונשים בהריון מומלצים דגים בעלי תכולת כספית מזערית.

    טונה סטארקיסט ידועה בניקיונה ממזהמים ולכן היא מומלצת לאכילה, לפי המלצות ה- FDA.
    בהשוואה לדג הטרי, מסתבר שבטונה סטארקיסט במים נשמרים יותר ערכים תזונתיים מאשר אובדים וישנם אפילו מספר רכיבים תזונתיים שכמותם עולה במהלך תהליך השימור: החלבון (12%), השומן החב"ר (10%), הברזל (20%) והסלניום (45%).

    טונה בקופסא, ככל הדגים, מכילה חלבון איכותי קל לעיכול והיא מהווה מקור מצוין לויטמינים ומינרלים רבים כגון: ויטמין B6, B12, ברזל, אבץ, מגנזיום, זרחן וסלניום, עבור כל הגילאים.

    בנוסף לכל יתרונותיה התזונתיים, הטונה הינה דלת שומן (פחות מ-1%) וכולסטרול (30מ"ג). למרות שהטונה אינה מכילה כמעט כלל שומן, היא מכילה כשליש מההמלצה לצריכת חומצות השומן אומגה 3 ללא אומגה 6!


    טונה בקופסא היא מזון נפוץ ושכיח בעולם כולו. גם מי שלא אוכל דגים בדרך כלל, ימצא עצמו מוציא מן הכלל את הטונה בקופסא- הן בגלל בריאותה, הן בגלל טעמה ה"לא דגי" והן בגלל נוחות שימורה.

    היות ולטונה בקופסא אין צורה, טעם או ריח של דגים וכמובן בשל העובדה שאין בה חשש לעצמות, היא אינה מכילה חומרים משמרים , הרי שהטונה מהווה הזדמנות מצוינת להגברת צריכת דגים.


    טונה בקופסא משתלבת היטב בכל ארוחה: היא ניתנת לחימום ולכן היא מתאימה גם לשילוב כמנה חלבונית בארוחה חמה: עם פסטה, אורז, חביתות, פשטידות, למריחה על כריך או כתוספת לסלט.

up לכל סרטוני סטארקיסט
חיפוש חופשי באתר
search