• 5 מיתוסים על תזונה בקיץ

    חמישה מיתוסים על תזונה בקיץ

    באדיבות רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של טונה סטארקיסט

    לאורך השגרה אנו נוטים להישען על מיתוסים רבים בנושא התזונה. תזונה לא נכונה יכולה להשפיע על הבריאות שלנו ועל אורח חיינו. הקיץ הוא עונת השיא של ההקפדה על התזונה והדיאטות וישנם מיתוסים רבים אשר מנחים אותנו בשגרה והם לאו דווקא נכונים. רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לחברת טונה סטארקיסט, עושה סדר במיתוסים ומציעה מתכון בריא אשר ישביע וירענן בקיץ.

    פירות זה בריאות- לא מדויק.

    פירות הקיץ שופעים, מזמינים וטעימים, אך חשוב לדעת שיחסי הציבור המעולים שיש לפירות כמזון בריא עלולים להטעות. הפירות אמנם בריאים ומומלצים, אך יש לצרוך אותם במתינות בגלל כמות הסוכר הגדולה שהם מכילים. לכל המופתעים- גם אבטיח הוא פרי מטעה; הוא אמנם 90% מים אך כל ה10% הנוספים הם סוכר.

    בקיץ חשוב לשתות רק מים-לא מדויק, חשוב לשתות, גם אם זה מיצים- העיקר לא להתייבש

    הניסיון להציב את שתיית המיצים מול אופציית ההתייבשות, כאילו אין עוד אפשרויות, עלול לבלבל לרגע. האמת היא שבקיץ חשוב מאוד לשתות מספיק, וזאת טעות גדולה להרוות את הצימאון בעזרת שפע של סוכרים שנמצאים במיצים. למי שקשה לשתות מים מומלץ להוסיף למים הקרירים קצת עלי נענע או מנטה ולימון. זה הכל ענין של הרגל..

    גלידות זה משמין- "יש ויש"

    גלידות הן הפינוק האולטימטיבי בקיץ, וכמו בהרבה תחומים בחיים- גם בגלידות "יש ויש".

    קיימות גלידות עתירות שומן וקלוריות בשוק, ובמקביל יש היום מבחר לא מבוטל של כאלה עם פחות קלוריות. כדאי שהגלידות הזמינות במקפיא בבית יהיו במנות אישיות (כגון ארטיקים על מקל) ולא באריזות משפחתיות, שעלולות לעודד צריכה מוגזמת. מומלץ להעדיף גרסאות קטנות על פני הגרסאות הענקיות והמושחתות. בנוסף, ניתן היום להשיג גלידות על בסיס פירות, גלידות דיאטטיות מופחתות קלוריות. הגלידה הבריאה ביותר היא גלידה בהכנה ביתית אותה ניתן להכין בקלות יחסית, על ידי מיצים טבעיים או פירות, והיא בריאה וטעימה.

    סלטים קרים בקיץ עוזרים לרזות- מדויק.

    אכן, בקיץ קל יותר לאכול סלטי ירקות חיים וקרים, המקנים נפח דל קלוריות לארוחה. בארוחה מומלץ וקל לשלב בנוסף מזונות משביעים ובריאים כגון גבינות, טונה או תירס. יחד עם זאת צריך לשים לב שהסלט לא יכיל הרבה מרכיבים עתירי שומן וקלוריות כגון ירקות מטוגנים, אגוזים שונים, גבינות שמנות או רוטב על בסיס שמן או שמנת.

    כשחם אין תאבון- אל תבנו על זה!

    אכן החום יכול לעיתים לגרום להפחתה בתיאבון אך יחד עם זה לא כדאי "לבנות על זה" למי שרוצה לנצל את זה כדי לרזות יותר בקיץ, כי צריך לזכור שרב היום אנחנו נמצאים בחדרים ממוזגים.

    שיהיה קיץ מרענן ובריא.

up לכל סרטוני סטארקיסט
חיפוש חופשי באתר
search