• 10 דברים שכדאי שיהיו במקרר (או על השולחן) כשהילדים בחופש

    באדיבות רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת התזונה של טונה סטארקיסט
    הילדים יצאו לחופש הגדול, והם מבלים את רוב היום בבית במזגן ללא השגחת ההורים. החופש בקלות יכול להפוך לחגיגה של פנקייקים על הבוקר, חטיפים עתירי שומן ומלח לצהריים או מול הטלוויזיה, ולחם עם שוקולד בערב. רותי אבירי, דיאטנית קלינית ויועצת תזונה לחברת טונה סטארקיסט תמנה עשרה רעיונות וטיפים לגרום לילדים לשמור על תזונה נכונה גם כשההורים לא בבית בזמן החופשה. 
    כיוון שאי אפשר לשלוט בילדים בשלט רחוק על התזונה שלהם במהלך החופשה, בעזרת קצת השקעה מצד ההורים והכנה מראש, נוכל להגדיל את הסיכוי שגם כשההורים לא בסביבה, הילדים יבחרו במזון בריא. כל מה שעלינו לעשות הוא להכין מראש מזונות ומאכלים בריאים, בצורה זמינה ומפתה לאכילה (במקרר או גלוי על השולחן או השיש) ובלי לומר מילה. בלי לשים לב הילדים יאכלו באופן ספונטני מאכילים בריאים. 
    1. סנדוויצ'ים: למרות שהילדים בחופש – המשיכו להכין להם סנדוויצ'ים כרגיל ושמרו במקרר. השתמשו בלחם ולחמניות מקמח מלא, והעדיפו  מרכיבים עתירים בחלבון שיתרמו לתחושת השובע, כמו טונה, גבינות לבנות עד 5%, צהובות עד 15%, או חביתה. הוסיפו ירקות כמו מלפפון, חסה, פלפל או עגבנייה שיוסיפו לא רק ויטמינים ומינרלים לכריך אלא גם יתרמו לצבעוניות ולאסתטיות שלו. כריך צבעוני ואסתטי יוסיף לחשק לבחור בו באמת. שימרו במקרר וכל מה שהילד יצטרך לעשות הוא להכניס לטוסטר ולאכול. כמו כן, ניתן להשאיר ממרחים מוכנים במקרר כמו ממרח הטונה.
    2. ירקות ופירות: מומלץ לחתוך אותם בצורה מפתה ולשים בקדמת המקרר. אפשר לחתוך רצועות של גזר, פלפלים, מקלות סלרי או פטריות או פשוט להניח "ירקות מיני" כגון עגבניות שרי, מלפפונים וגזרים קטנים ואפילו תירס גמדי. העיקר שיהיה שטוף ומוכן לחטיפה ולנגיסה.
    3. קרטיבים על בסיס פירות: אפשר לקנות שרבטים על בסיס פירות או להכין אותם לבד או עם הילדים בכלים המיועדים להכנה עצמית. בטכניקות שונות ובאביזרים משוכללים קצת יותר ניתן להכין לבד ארטיקים צבעוניים ובריאים. ארטיקים כאילו יכילו את הערכים התזונתיים שבפירות (ויטמינים, מינרלים, אנטיאוקסידנטים וסיבים) בצורה מזמינה ומפתה יותר עבור ילדים.
    4. ירקות קפואים: למרות פעולת ההקפאה, הם שומרים על ערכיהם התזונתיים. הילדים הגדולים יותר יכולים לחמם אותם בעצמם במיקרו. למשל אדממה שיכול לספק מצוין את הצורך לנשנש.
    5. קופסאות שימורים: מכילות למשל טונה, תירס, חומוס ואפונה. רוב השימורים כגון הטונה, לא מכילים חומרים משמר. השימור נעשה על ידי עיקור בחום, ורוב הערכים התזונתיים של התכולה – נשמרים. כמו כן, קופסאות השימושים ניתנות לנשיאה, ולאכילה בכל טמפרטורה ולכן ניתן לצרוך אותם גם בטיולים ומחוץ לבית. דבר המאפשר לשמור על תזונה בריאה ולא להסתפק בחטיפים ובממתקים.  
    6. בייגלה מקמח מלא: יכול להוות ארוחה קלה ביחד עם גבינה לבנה או סלט טונה שהכנתם מראש במקרר. שימו ליד הבייגלה קערה ריקה שבה ישימו את הגבינה או הסלט ו"ינגבו" אותה להנאתם עם הבייגלה.
    7. קלחי תירס: אם יש לכם זמן – הכינו אותם על הבוקר, והשאירו אותם לילדים בסיר החם.
    8. ארוחת צהרים מוכנה מראש: הכינו מראש ארוחת צהריים על צלחת שצריך רק לחמם או אפילו להכין מראש במקרר כריכים מעוררי תאבון מלחם מלא במילוי ממרחים בריאים (גבינות, טונה, אבוקדו) ובתוספת ירקות.
    9. וכמעט הכי חשוב –שתיה: פזרו בקבוקי מים בכל פינה בבית כדי להגביר את הסיכוי שהילדים ישתו מספיק. כדי להעלות יותר את הסיכוי שישתו, שימו בהם טיפה לימון ועלי נענע.
    10.  ולבסוף, גם אם תפעלו לפי כל הסעיפים הנ"ל, קחו בחשבון שתהיה שונות בצורת האכילה של הילדים בחופש מזאת שמתרחשת בשאר השנה, ולצערנו, היא לא תהיה לטובה. יותר חשוב לשמור על היחסים איתם מאשר להכניס להכניס עוד ויטמין או מינרל לגופם.
    קיץ נעים, בריא ומרענן! 

up לכל סרטוני סטארקיסט
חיפוש חופשי באתר
search